Influensere er for dårlig til å merke egenreklame Mange influensere merker ikke reklame for egne produkter og tjenester, viser en stor europeisk kontroll som Forbrukertilsynet har vært med på.
Oskar Westerlin anklaget for skjult reklame i «Forræder» Skjult reklameanklager og Medietilsynets klare reaksjoner.
Stor aksjon mot skjult reklame hos influensere Forbrukertilsynet skal i regi av EU-kommisjonen vurdere nærmere om det er nødvendig med ny lovgivning.
Influensere i opprør mot Forbrukertilsynets nye retningslinjer Norske influensere er opprørte over det de ser som forskjellsbehandling fra tilsynsmyndigheten.
Forbrukertilsynet: 47 annonsører brøt forbudet mot skjult reklame Forbrukertilsynet har gjennomført en ny tilsynsaksjon i sosiale medier. Etter aksjonen har 47 annonsører fått brev der Forbrukertilsynet konkluderer med brudd på forbudet mot skjult reklame.